Dell Dimension 9200 (Intel Viiv Core 2 Duo E6400 / 2130 / 2048MB / 500GB)

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 4 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Dell Dimension 9200 (Intel Viiv Core 2 Duo E6400 / 2130 / 2048MB / 500GB) op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,5

Paul100 09-11-2007
Zeer goede pc met als vanouds bij Dell alleen goede onderdelen. Acceptabele prijs.
Echter ik odervind nu wel één groot ongemak: resonantie in de kast (dimension 9200). Daardoor soms veel lawaai. Dat is onprettig voor een huiskamer-pc. (nog) geen reactie van Dell op deze klacht.

mierl 29-04-2007
Sinds 24 April 2007 een Dell Dimension 9200 (ookwel XPS 410 genoemd in de V.S.) met een Intel E 6700 Dual Core 2 processor en 24 breedbeeld ultrasharp TFT scherm. Geheugen 2 Gb; 2x 500 Gb HDD in Raid 0 opstelling; een Nvidia 8800 GTX grafische kaart. Het is zondermeer een zeer snelle machine te noemen. Voorheen speelde ik mijn favoriete game (MS flight Simulator 2004) ingesteld op 30% van de mogelijke kwaliteit op een packard Bell machine. Ik haalde met moeite frame-rates van 9 a 11 fps.Nu op de Dell met alle mogelijkheden ingesteld op maximaal haal ik framerates van 60-80 fps met uitschieters naar 100-110 fps. Dit terwijl de Aero-instelling in Vista gewoon is geactiveerd. Al met al een uitzonderlijke machine. Ben benieuwd hoe FSX zal werken. Aanschaf van de XPS 710 is niet echt nodig. Deze is even snel (uiteraard als beiden een E6700 processor hebben; hoe de XPS 710 met de extreme Quadcore is weet ik uiteraard niet; alleen dat deze bijna 60-70% duurder is) en deze is stukken goedkoper.
Ook ik had met deze machine last van bevriezen van het beeld. Het bleek dat als er gebruik wordt gemaakt van 2 HDD's in Raid0 opstelling en er gebruik gemaakt wordt van een aparte DVD speler en aparte DVd brander de computer regelmatig voor 15-20 sec. bevriest. Dit is simpel op te lossen door beide DVD-speler/brander om te pluggen van Sata 2 en 3 naar Sata 4 en 5. Niet vergeten om in de Bios onder Drives de poorten Sata 2 en 3 uit te schakelen en Sata 4 en 5 in te schakelen. Sindsdien geen bevriezing meer gehad. Ook de Vista is zondermeer prettig werken te noemen. Je kunt wel merken dat vista is opgezet met een zeer kritische beveiliging. Maar eenmaal hier aan gewnd is het goed te doen. Ook al mijn favoriete oude XP programma's werken zonder problemen onder Vista. Mogelijke problemen zijn goed op te lossen daar het programma als administrator te starten.

FredNieuwsgierig 21-04-2007
Na een slechte ervaring met een lawaaierige Dell (onoplosbare resonantie) toch weer een nieuwe Dell aangeschaft. Ik had van Dell € 150 terug gekregen omdat probleem onoplosbaar was en met nieuwe modellen zou het niet meer zijn.

U raad het al: Nu heb ik dus een 9200 en nu maken de harde schijven heel veel herrie (gehark dus alleen bij lezen/schrijven). Het zijn Samsung Spinpoints en die zijn op zich prima. Het is weer die gammele brackets waarmee deze schijven in het chassis hangen.

Gevenen andere recenties kan het goed gaan maar dat is geen regel...

Verder wel weer een fraaie kast, met prima spullen erin voor een prima prijs.

Leon29_nl 14-03-2007
Afgelopen maandag deze PC binnen gekregen. Prima systeem, alleen zit er een fout in de RAID 0 settings in combinatie met Vista, waardoor het complete systeem regelmatig voor 10-20 seconden compleet vastslaat . Heb hierover contact gehad met Dell, schijnt een bekend probleem te zijn. Maar tot op heden heeft Dell hier geen oplossing voor gevonden. Als tussenoplossing moest ik 1 van de 2 DVD drives ontkoppelen en wat SATA settings omzetten. Sindsdien heeft het probleem zich niet meer voorgedaan.